نکاتی که باید در خرید هاست در نظر بگیرید

نکاتی که باید در خرید هاست در نظر بگیرید

1402-09-02 03:26:39 آموزشی
نکاتی که باید در خرید هاست در نظر بگیرید

خرید هاست یکی از ملزومات اصلی در طراحی سایت است. شما پس از طراحی سایتتان، نیاز خواهید داشت تا تمام اطلاعات سایت را روی بخشی از یک سرور که اصطلاحاً هاست نامیده می شود، قرار دهید تا در دسترس عموم قرار بگیرد. در این مقاله بیشتر درباره نکاتی که باید در حین خرید هاست در نظر بگیرید، صحبت می کنیم.


سرور چیست؟

هر چیزی که در اینترنت می بینید، اعم از اطلاعات وب سایت ها و حتی اطلاعات شبکه های اجتماعی، باید بر روی کامپیوترهای همیشه روشنی که سرور (server) نام دارند، بارگذاری شده باشند. حتی تمامی اطلاعاتی که شما در این بسترها وارد می کنید، اعم از اطلاعات نوشتاری به صورت کامنت و یا فایل های آپلودی شما، بر روی این سرورها می نشیند و در واقع سرورها محل کنش ها و واکنش ها در فضای اینترنت هستند.

هر وب سایتی برای اینکه در فضای اینترنت در معرض بازدید عموم مردم قرار بگیرد، باید تمام اطلاعاتش بر روی یک سرور قرار بگیرد. گفتیم که سرور در واقع یک کامپیوتر همیشه روشن است؛ این گزاره کلی، این تصور را ایجاد می کند که پس ممکن است هر کامپیوتری تبدیل به یک سرور شود. این تصور در حالت کلی درست است! شما می توانید یک سیستم کامپیوتر داشته باشید که همیشه روشن باشد (همیشه روشن بودن کاملا منطقی است زیرا وب سایت شما باید در هر ثانیه در دسترس باشد) و این سیستم برای شما بعنوان یک سرور عمل کند اما این کامپیوتر باید هم مشخصات سخت افزاری قدرتمندی برای پردازش داده های آنلاین داشته باشد و هم باید به یک اینترنت پرسرعت متصل باشد و از همه مهمتر شما باید هر لحظه حواستان به روشن بودن و درست کار کردن این کامپیوتر باشد.

هزینه و وقتی که باید در این راه صرف کنید، کاملا غیرمنطقی است. بنابراین شرکت آرکا که با داشتن ابرکامپیوترهایی که نقش سرور را ایفا می کنند، این خدمت را به شما عرضه می کند و شما بسته به میزان ظرفیتی که مورد نیازتان است، می توانید از این سرورهای خوب و قوی استفاده کنید. جهت درخواست سرور می توانید اقدام نمایید


هاست چیست؟

هاست یا web hosting (ترجمه تحت اللفظی آن "میزبانی وب" است) در واقع فضای دیسک بخشی از هارد کامپیوتر سرور است که به وب سایت شما تعلق می گیرد و وب ‌سایتتان می‌ تواند تصاحب کند. وب ‌سایت شما مجموعه‌ای از فایل‌هاست که بخشی از فضای هارد سرور که هاست نام دارد را اشغال می ‌کند و از طریق اینترنت در معرض دید بازدیدکنندگان سایت‌ تان قرار می ‌گیرد. پس بنابراین برای انتخاب مناسب هاست باید به حجم فایل‌ های سایت‌ تان توجه کنید. فضای هاست مانند هر فایل دیگری روی یک کامپیوتر با مگابایت و گیگابایت اندازه گرفته می ‌شود. اگر نمی‌ دانید سایت‌ تان چقدر رشد خواهد کرد و به چه میزان فضا نیاز خواهید داشت، می‌ توانید با یک هاست با فضایی که به نظرتان کافی می‌رسد، شروع کنید و در آینده در صورت نیاز به فضای بیشتر از شرکت خدمات هاست بخواهید فضایتان را افزایش یا ارتقاء دهد. پس در مفهوم هاست، چیزی به نام فضای نامحدود نیز وجود ندارد.



انواع هاست:

هاست را از جنبه های مختلفی می توان تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

1- براساس سیستم عامل و زبان برنامه نویسی (لینوکس و ویندوز)

2- براساس کشور میزبانی دهنده (ایران, آمریکا و..)

3-براساس سیستم مدیریت محتوا (هاست وردپرس . هاست php و..)

4- براساس کیفیت سرور

5- براساس قیمت